Masterclass ABC-IMA Analyse obv Eigen Bedrijfsdata

Startdatum: elk gewenst ogenblik!

7 les blokken van 1-2 uur
Tijdslots 9-11/11-13/14-16/16-18
Lesduur : 9 uur video-college Online
22 uur huiswerk – 4 uur feedback

Kosten: € 1.295,00 (excl. BTW)

Docent: Ir. Paul Durlinger

Inschrijven Masterclass

Waarom

We gaan iets unieks doen: we gaan met jou eigen bedrijfs data een ABC/Incrementele Marge Analyse (IMA) maken en je krijgt van mij hulp en toelichting en later ook hulp bij het toelichten van de resultaten aan jouw Management. Maar eerst gaan we kijken naar de techniek en de achtergronden van en ABC/IMA analyse. Welke criteria gaan we gebruiken en hoe bepalen we vervolgens wat een A, B of C-artikel is? Daarna leer je hoe je de resultaten moet interpreteren en hoe je aanpassingen moet maken. De eerste ABC – analyse gaat vaak niet helemaal goed. Dat is niet erg, dat is zelfs normaal. De ABC analyse is erop gericht om focus aan te brengen. Aan welke artikelen gaan we aandacht besteden (A-artikelen) en aan welke niet (C-artikelen). De IMA geeft aan welke producten een positieve marge bijdrage hebben. Na het uitvoeren van de analyses komen we op het belangrijke punt: en wat nu? Dit interpreteren van de uitkomsten is nog belangrijker dan het uitvoeren van de analyses. We beginnen met een proefdataset om het allemaal te verduidelijken. Als het allemaal duidelijk is gaan we er een maken met jullie eigen data! Ik help je daarbij! Je bedrijf krijgt dus eigenlijk een gratis analyse!.

Download uitgebreide cursus beschrijving